VoyEdge zoekt bewust naar een goede balans tussen people, profit en planet. Deze denkwijze passen we toe in de diensten voor onze klanten en in onze bedrijfsvoering. Voor onze klanten doen we dat bijvoorbeeld in de inhoud van onze programma’s, waarbij we deelnemers – passend bij het thema van de reis – laten kennismaken met inspirerende voorbeelden op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. Maar ook bij de organisatie van de logistiek houden we vanzelfsprekend rekening met MVO-criteria. Indien mogelijk reizen we naar bestemmingen binnen 800 km met de trein. Wanneer we met het vliegtuig reizen, compenseren we de uitstoot van o.a. CO2 in samenwerking met de Climate Neutral Group (CNG). CNG investeert hiermee in duurzame energie- en bosprojecten. Ook bij onze keuze van hotels, restaurants en vrijetijdprogramma’s kijken we altijd kritisch naar het MVO beleid van onze partners en de impact van bepaalde keuzes op milieu en mensen. In onze eigen bedrijfsvoering heeft MVO ook een belangrijke plaats. Dit doen we bijvoorbeeld door het sponsoren van projecten en initiatieven. Zo sponsoren we het Wiessensee4kids evenement (de alternatieve 11-stedentocht), dat kinderen met een moeilijke start in Nederland en Afrika ondersteunt (via het Ronald McDonald huis en Orange Babies). Ook zijn we lokaal betrokken door het sponsoren van sportverenigingen. Maar ook in ons eigen werkproces wegen MVO-overwegingen zwaar. Zo werken we volgens principe “digitaal, tenzij”, wat niet alleen papier, maar ook kilometers bespaart.