Huuskes - Silicon Valley

oktober 2017

In oktober 2017 bracht Huuskes een bezoek aan Silicon Valley om inspiratie, kennis en nieuwe inzichten op te doen in de zorg, retail & food sector in deze bruisende en innoverende omgeving.  

Waarom Silcon Valley?
Silicon Valley weet zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden met nieuwe bedrijven, nieuwe business modellen en baanbrekende technologieën. De grote technologie bedrijven van de wereld hebben hun hoofdkantoren en research centra in Silicon Valley en de regio herbergt top universiteiten zoals Stanford University en de University Collega of San Francisco (UCSF). Wat Silicon Valley zo succesvol maakt, is dat niet alleen veel technologische innovatie hier vandaan komt, maar dat de bedrijven en kennisinstellingen tevens in staat zijn deze nieuwste technologie ontwikkelingen te vertalen naar bedrijven en nieuwe business modellen. Mede door deze actieve toepassing komen veel ontwikkelingen in bepaalde markten ook uit deze regio. Kennisinstellingen, grote gevestigde bedrijven, MKB bedrijven, start-ups, venture capitalists, angel investors, incubators, advocaten en juristen; zij werken allemaal samen aan innovaties en groei. Een week kennismaken met deze inspirerende en innovatieve bedrijven, organisaties en personen leidt onverminderd tot nieuwe inzichten en inspiratie.

Waarom een studie reis?
De wereld om ons heen verandert momenteel zo snel, dat elke organisatie en bedrijf een uitdaging heeft in hoe haar bestaansrecht in deze snelle dynamiek te behouden. Ook in de foodsector vindt momenteel zoveel disruptie plaats, dat een bedrijf als Huuskes actief naar buiten wil blijven kijken om snel te kunnen reageren op nieuwe ontwikkelingen. Een studiereis met een sterk en kwalitatief hoogwaardig inhoudelijk programma biedt een zeer waardevol outside-in perspectief voor een directieteam en andere change agents uit de organisatie. Tevens doet zoiets veel in de teambuilding en met een gezamenlijke mindset thuis komen. Een week los zijn van de operatie en als team, gevoed door volle dagen met input, de tijd hebben om met elkaar te discussiëren over de impact die de opgedane inzichten zullen hebben op de eigen organisatie, is van grote waarde voor Huuskes voor het verder aanscherpen van haar strategie.

Programma
In het programma zaten diverse thema’s verwerkt binnen de hele keten van Farm to Table zoals zorg, DNA, kweekvlees, vertical Farming maar werd er ook een bezoek gebracht aan de grote en innovatieve ziekenhuizen en zorg instellingen. Tevens hebben we een bezoek gebracht aan het equivalent van Huuskes in California en is er veel gekeken naar de ontwikkelingen en disruptors van de toekomst binnen de thema’s van Huuskes. Er waren ontmoetingen met grote namen, alsmede met kleine innovatieve bedrijven waar nog steeds contact mee is.

Resultaat
De reis heeft geleid tot aanscherping van de strategie van Huuskes, actieve nieuwe projecten, nieuwe partners om mee samen te werken en zeer intensieve teambuilding binnen de groep met een gezamenlijke mindset, die zij actief verspreiden binnen de organisatie.
 

TERUG NAAR BOVEN TERUG NAAR BOVEN